Soto

Soto

Soto

SOTOgrunnlagt allerede i 1978 og har siden da spesialisert seg på innovative stormkjøkken og brennere. Målet er å fremstille produkter som gir maksimalt bærekraftige flammer på så kort tid som mulig. Grunnleggeren, Hajime Yamamoto, jobbet i begynnelsen på en fabrikk i Japan som produserte brennere, der temperaturen i området kunne synke så lavt som -40 grader. På den tiden kunne bare forhåndsoppvarmingen av en brenner ta opptil 3 minutter. Han innså da viktigheten av å redusere oppvarmingstiden og samlet en gruppe ingeniører og kreative sjeler for sammen å lykkes med å finne en standardfunksjon der oppvarmingen skjer på kun 15 sekunder, 30 under ekstremt kalde værforhold.

I 1990 skapte SOTO en pocket-versjon av den populære Shinfuji-brenneren som straks ble en bestselger i hele Japan. I 2010 ble selskapet introdusert på det globale markedet under navnet SOTO Outdoors, ettersom navnet Soto betyr "utendørs" på japansk. Siden den gang har selskapet vunnet flere fine industripriser for sine stormkjøkken og brennere. Produktene selges ofte til områder der værforholdene er ekstreme nettopp på grunn av de høykvalitets, nøye utvalgte materialene og den feilfrie funksjonaliteten.

Soto