Kjøkkenutstyr & design på nettet
Gratis frakt over 600 kr.
Rask levering
365 dagers angrerett
Handlekurv Kurv 0 kr Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Handlekurv Kurv Vis handlekurv Gå til kassen Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Handlekurv Kurv 0 kr Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Handlekurv Kurv Vis handlekurv Gå til kassen Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Kontakt

FÅ HJELP MED EN GANG

OFTE STILTE SPØRSMÅL

DIN BESTILLING

Hvor er bestillingen min?

Etter at du har fullført bestillingen din kan du enkelt følge dens status her - bruk bestillingsnummeret ditt og e-postadressen du brukte ved bestilling. Vi sender alltid en bekreftelse på e-post når bestillingen din er sendt.

Jeg har ikke mottatt noen ordrebekreftelse

Etter kjøpet vil en automatisk ordrebekreftelse bli sendt til din e-post. Hvis du ikke har mottatt denne innen noen minutter, kan det skyldes at den har havnet i søppelkassen i innboksen din. Hvis du definitivt ikke har mottatt vår ordrebekreftelse, kan du kontakte kundeservice for å sjekke opplysningene dine.

Kan jeg legge til ekstra varer i bestillingen min?

Dessverre er det ikke mulig å legge til nye varer i en eksisterende bestilling, men hør gjerne fra deg til vår kundeservice og vi vil prøve å hjelpe deg på beste måte.

Jeg ønsker å kansellere bestillingen min

Hvis du ønsker å kansellere bestillingen din, bør du kontakte kundeservice så snart som mulig slik at vi kan hjelpe deg før bestillingen din er behandlet i vårt system.

Hva gjør jeg hvis bestillingen min ikke blir sendt ut på grunn av lengre leveringstid for ett eller flere produkter?

Ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg.

 

BESTILLING

Kan jeg bestille via e-post eller telefon?

Nei, alle bestillinger gjøres av deg personlig på vår nettside. Opplever du problemer ved bestilling, er du velkommen til å kontakte oss.

Hvilke betalingsmåter kan jeg bruke?

Det er mulig å betale gjennom Klarna med bank, faktura, delbetaling eller kort (Visa og Mastercard).

Bestilling fungerer ikke

Start med å sjekke at du har fylt ut alle opplysninger riktig. Hvis det ikke hjelper, kan du prøve igjen i en annen nettleser. Hvis problemet vedvarer, bør du kontakte kundeservice.

Betalingen er avvist

Hvis mulig, prøv å velge en annen betalingsmetode. Ta eventuelt kontakt med Klarna på: https://www.klarna.com/no/kundeservice/

 

LEVERANSE

Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden varierer mellom ulike varer og vanligvis er det 1-4 arbeidsdager som gjelder.  
Du kan se forventet leveringstid for hver individuell vare sammen med produktinformasjonen på nettsiden.

Varer merket med lengre leveringstid er angitt med estimert leveringstid fra leverandøren. Vi bestreber oss alltid å holde denne leveringstiden, men av og til kan det forekomme forsinkelser. Skulle det oppstå forsinkelser, vil du bli kontaktet via e-post.

Hva er fraktkostnadene?

Vi tilbyr alltid gratis frakt ved kjøp over 500 kr til et av Brings utleveringssteder. 
Ønsker du hjemlevering, kan dette betales i tillegg.

Tilbyr dere ekspresslevering?

Vi har ikke mulighet til å fremskynde enkeltbestillinger da alle bestillinger håndteres i den rekkefølgen de kommer inn. Men vi streber alltid etter å opprettholde forventet leveringstid.

Pakken min er ikke overlevert til Bring ennå

Etter håndtering og pakking, overleveres bestillingen din til Bring. Hvis pakken din er klar for levering før klokken 12, skannes den samme arbeidsdag. I perioder hvor Bring har svært mange leveranser, kan skanningen i noen tilfeller ta en dag ekstra.

Det var ingen følgeseddel eller returfraktseddel i pakken min?

Av miljøhensyn velger vi å ikke sende med følgeseddel eller returfraktseddel.  
Du finner følgeseddelen på ordrebekreftelsen.  

Hvis du ønsker å returnere et produkt, klikk på lenken her: https://bakerenogkokken.no/retur/. 

Dersom du ikke har mulighet til selv å skrive ut returfraktseddelen, ta kontakt med kundeservice som hjelper deg videre.

Jeg har fått feil vare levert

Hvis noe har gått galt med leveringen din, bør du kontakte vår kundeservice med det samme, så får du hjelp.

 

Jeg har mottatt en bestilling med ødelagt emballasje

Har du fått en bestilling med ødelagt emballasje er det viktig at du dokumenterer dette ved hjelp av fotografering. Ta gjerne bilde av selve emballasjen og fraktbrevet på pakken. I mange tilfeller er selve innholdet uskadet da emballasjen beskytter produktet.  
Hvis produktet har blitt skadet, bør du snarest mulig sende en melding til kundservice@bakerenogkokken.no med bilder av emballasjen, innvendig og utvendig og bilde av det skadede produktet.

Er det mulig å få bestillingen levert til utlandet?

Hos Bakeren og Kokken.no leverer vi kun til norske adresser og har ikke mulighet til å sende leveranser til utlandet. Det er imidlertid mulig å bestille varer på hvilken som helst av våre danskesvenske eller finske nettsider for levering til de respektive land.

Kan jeg få momsrefusjon ved eksport til utlandet?

Kjøper du en vare som skal sendes ut av landet (EU), har du mulighet til å få refundert momsen. Dette krever at du sender inn gyldig dokumentasjon, dvs. en faktura som er stemplet for internasjonal levering. Du vil motta moms-tilbakebetalingen din etter at vi har mottatt dokumentasjonen. Merk at det er du som er ansvarlig for å sjekke hvilke regler som gjelder for ditt tilfelle.

 

ANGRERETT & RETUR

Jeg har angret på kjøpet og ønsker å sende det i retur

Når du handler hos oss på Bakeren och Kokken, er kjøpene dine dekket av angreretten. Det gir deg rett til å inspisere produktene dine på samme måte som i en fysisk butikk og innen 14 dager fra du har mottatt leveringen, har du mulighet til å heve kjøpet.  
Du har alltid 365 dagers åpent kjøp når du handler hos Bakeren och Kokken. For at returen skal godkjennes må produktene være ubrukte og returneres i uskadet original emballasje som kan selges igjen som nytt.

Klikk på lenken for å benytte deg av angreretten eller åpent kjøp: https://bakerenogkokken.no/retur/


Dersom du ikke har mulighet til å skrive ut returfraktseddelen selv, ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg.

Er det mulig å returnere en vare som er brukt?

Angreretten gir deg rett til å undersøke produktene dine på samme måte som du kunne ha gjort i en fysisk butikk. Du har mulighet til å angre på kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt din levering. Har du brukt varen din mer enn angreretten tillater, medfører det prisavslag basert på annenhåndsverdien. Prisavslaget fastsettes av eksperter hos Bagaren och Kocken og kan utgjøre mellom 0 og 75 % av produktets opprinnelige pris. Angreretten kan falle bort av hygieniske årsaker for enkelte forseglede produkter. Etter loven, kan forbrukeren kun håndtere produktet på samme måte som en ville ha gjort i en fysisk butikk for å få full refusjon.

Tilbys det gratis retur?

Velger du å benytte deg av angreretten eller åpent kjøp, må du motta en fraktseddel fra oss og for dette tar vi et fraktgebyr. Vi kan dessverre ikke hente forsendelser som går til et postombud. 

Hvis du er usikker på dette, vennligst kontakt kundeservice.

Kan jeg angre på kjøpet ved ikke å hente pakken?

Hvis du returnerer pakken som uløst, ønsker vi at du informerer oss om dette slik at vi kan håndtere returen på en mest mulig fleksibel måte. Merk at returfrakt kommer i tillegg når pakken returneres som uløst.

Når får jeg pengene mine tilbake?

Vi bestreber oss etter å håndtere alle returer så raskt som mulig. Etter at returen din har ankommet oss og blitt håndtert av våre ansatte, refunderes pengene umiddelbart og kan vanligvis sees på bankkontoen din innen 3-5 bankdager.

 

REKLAMASJON & REPARASJON

Jeg vil reklamere en vare

Hvis du har kjøpt et produkt som har gått i stykker innenfor rammen av klageretten, eller som er dekket av garanti, trenger du å fylle ut vårt sørvisskjema på https://bakerenogkokken.no/service/. Du vil deretter bli kontaktet av vår serviceavdeling. Dersom du har behov for å sende inn produktet til sørvis eller bytte, vil du bli kontaktet angående dette og vi sender et forhåndsbetalt fraktbrev. Dette gjøres for å sikre en raskest mulig løsning, da vi i de fleste tilfeller jobber direkte med produsentens autoriserte servicepartnere.

Jeg har mottatt et produkt som ikke fungerer

Fyll ut vårt serviceskjema på https://bakerenogkokken.no/service/. Merk at det er en forskjell dersom produktet ikke lever opp til forventningene, eller om det er defekt. Dersom produktet ikke lever opp til dine forventninger, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice.

 

PRODUKTER & PRISER

Hvilket produkt skal jeg velge?

Ønsker du mer veiledning i valg av product, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice!

Er det mulig å få et tilbud?

Vi justerer våre priser fortløpende og i forhold til markedet, for alltid å kunne garantere gode tilbud. Skal du kjøpe et større antall produkter er du også velkommen til å kontakte oss.

Tilbyr dere prisgaranti på produktene deres?

Vi tilbyr ingen prisgaranti, men prøver alltid å ha konkurransedyktige priser og matche andre butikker på markedet. Vi tilbyr imidlertid prismatching i 7 dager etter kjøpet ditt, dersom varen skulle rabatteres på vår egen side.

Selger dere reservedeler?

Vi selger reservedelene som er tilgjengelige på nettsiden vår. Finner du ikke reservedelen du leter etter, anbefaler vi at du kontakter produsenten direkte. Trenger du mer hjelp, kontakt vår kundeservice.

Kan jeg bestille et produkt som ikke er på lager?

Dersom en vare mangler på lager, tilbyr vi muligheten til å gi deg beskjed når den er kommet tilbake, slik at du kan legge inn bestillingen da.

 

KONTAKT KUNDESERVICE

SKRIV TIL OSS PÅ E-MAIL

Kontakt oss på kundeservice@bakerenogkokken.no eller fyll ut formulæret:

Takk for din henvendelse
Vi kontakter deg så raskt som mulig
RING TIL OSS PÅ TELEFON
Ønsker du veiledning over telefon eller om du trenger hjelp raskere.
Mandag - Fredag 09.00 - 18.00
Trygghet
Alltid 365 dagers angrerett
Gratis levering ved kjøp over 600 kr.
Autoriseret verksted
Offisiell forhandler av alle merker
Bruk for hjelp?
Vi sitter klar ved telefonen, husk at du også kan sende oss en epost ved å klikke på linken under.