Handlekurv Kurv ?.SubtotalFormatted? String.Empty Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Handlekurv Kurv Vis handlekurv Gå til kassen Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Handlekurv Kurv ?.SubtotalFormatted? String.Empty Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Handlekurv Kurv Vis handlekurv Gå til kassen Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Kontakt

FÅ HJELP MED EN GANG

OFTE STILTE SPØRSMÅL

DIN BESTILLING

Hvor er bestillingen min?

Etter at du har fullført bestillingen din kan du enkelt følge dens status her - bruk bestillingsnummeret ditt og e-postadressen du brukte ved bestilling. Vi sender alltid en bekreftelse på e-post når bestillingen din er sendt.

Jeg har ikke mottatt noen ordrebekreftelse

Etter kjøpet vil en automatisk ordrebekreftelse bli sendt til din e-post. Hvis du ikke har mottatt denne innen noen minutter, kan det skyldes at den har havnet i søppelkassen i innboksen din. Hvis du definitivt ikke har mottatt vår ordrebekreftelse, kan du kontakte kundeservice for å sjekke opplysningene dine.

Kan jeg legge til ekstra varer i bestillingen min?

Dessverre er det ikke mulig å legge til nye varer i en eksisterende bestilling, men hør gjerne fra deg til vår kundeservice og vi vil prøve å hjelpe deg på beste måte.

Jeg ønsker å kansellere bestillingen min

Hvis du ønsker å kansellere bestillingen din, bør du kontakte kundeservice så snart som mulig slik at vi kan hjelpe deg før bestillingen din er behandlet i vårt system.

Hva gjør jeg hvis bestillingen min ikke blir sendt ut på grunn av lengre leveringstid for ett eller flere produkter?

Ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg.

 

BESTILLING

Kan jeg bestille via e-post eller telefon?

Nei, alle bestillinger gjøres av deg personlig på vår nettside. Opplever du problemer ved bestilling, er du velkommen til å kontakte oss.

Hvilke betalingsmåter kan jeg bruke?

For gjeldende betalingsmetoder, vennligst les våre betalingsbetingelser her.

Bestilling fungerer ikke

Start med å sjekke at du har fylt ut alle opplysninger riktig. Hvis det ikke hjelper, kan du prøve igjen i en annen nettleser. Hvis problemet vedvarer, bør du kontakte kundeservice.

Betalingen er avvist

Hvis mulig, prøv å velge en annen betalingsmetode. Ta eventuelt kontakt med Klarna på: https://www.klarna.com/no/kundeservice/

 

LEVERANSE

Hvor lang er leveringstiden?

Den forventede leveringstid angis alltid i forbindelse med ditt kjøp og beror på hvilke produkter som finnes på lager. På Nettsiden finner du informasjon om leveringstid i forbindelse med hvert enkelt produkt. Leveringstiden beregnes fra det tidspunkt du mottar ordrebekreftelsen. Informasjon om leveringstid for ditt kjøp fremgår av ordrebekreftelsen.  

Hva er fraktkostnadene?

Avhengig av hva du handler og til hvilken pris kan fraktkostnader tilkomme. Du finner informasjon om våre aktuelle fraktkostnader her. Fraktkostnaden opplyses alltid i forbindelse med ditt kjøp.

Tilbyr dere ekspresslevering?

Vi har ikke mulighet til å fremskynde enkeltbestillinger da alle bestillinger håndteres i den rekkefølgen de kommer inn. Men vi streber alltid etter å opprettholde forventet leveringstid.

Pakken min er ikke overlevert til Bring ennå

Etter håndtering og pakking, overleveres bestillingen din til Bring. Hvis pakken din er klar for levering før klokken 12, skannes den samme arbeidsdag. I perioder hvor Bring har svært mange leveranser, kan skanningen i noen tilfeller ta en dag ekstra.

Det var ingen følgeseddel eller returfraktseddel i pakken min?

Av miljøhensyn velger vi å ikke sende med følgeseddel eller returfraktseddel.  
Du finner følgeseddelen på ordrebekreftelsen.  

Hvis du ønsker å returnere et produkt, klikk på lenken her: https://bakerenogkokken.no/retur/. 

Dersom du ikke har mulighet til selv å skrive ut returfraktseddelen, ta kontakt med kundeservice som hjelper deg videre.

Jeg har fått feil vare levert

Hvis noe har gått galt med leveringen din, bør du kontakte vår kundeservice med det samme, så får du hjelp.

 

Jeg har mottatt en bestilling med ødelagt emballasje

Har du fått en bestilling med ødelagt emballasje er det viktig at du dokumenterer dette ved hjelp av fotografering. Ta gjerne bilde av selve emballasjen og fraktbrevet på pakken. I mange tilfeller er selve innholdet uskadet da emballasjen beskytter produktet.  
Hvis produktet har blitt skadet, bør du snarest mulig sende en melding til [email protected] med bilder av emballasjen, innvendig og utvendig og bilde av det skadede produktet.

Er det mulig å få bestillingen levert til utlandet?

Hos Bakeren og Kokken.no leverer vi kun til norske adresser og har ikke mulighet til å sende leveranser til utlandet. Det er imidlertid mulig å bestille varer på hvilken som helst av våre danskesvenske eller finske nettsider for levering til de respektive land.

Kan jeg få momsrefusjon ved eksport til utlandet?

Kjøper du en vare som skal sendes ut av landet (EU), har du mulighet til å få refundert momsen. Dette krever at du sender inn gyldig dokumentasjon, dvs. en faktura som er stemplet for internasjonal levering. Du vil motta moms-tilbakebetalingen din etter at vi har mottatt dokumentasjonen. Merk at det er du som er ansvarlig for å sjekke hvilke regler som gjelder for ditt tilfelle.

 

ANGRERETT & RETUR

Jeg har angret på køpet og ønsker å sende det i retur

Når du handler som privatperson har du i henhold til loven rett til å angre på kjøpet innen 14 dager fra den dag du, eller en person som handlet på vegne av deg, mottar produktet som du har bestilt på Nettsiden.

Selv om du ønsker å anvende angreretten innen 14 dager har du rett til å åpne forpakningen og undersøke produktet i den utstrekning som kreves for å bedømme produktets karakter, egenskaper og funksjon. Dette innebærer som utgangspunkt at du har rett til å håndtere og undersøke produktet på samme måte som du har dersom du kjøper produktet i en fysisk butikk.  Hvis produktet du har bestilt krever montering, må det være umontert for at returen skal kunne godkjennes.

Klikk på lenken for å benytte deg av angreretten eller åpent kjøp: https://bakerenogkokken.no/retur/

Dersom du ikke har mulighet til å skrive ut returfraktseddelen selv, ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg.

For mer informasjon om angreretten, se våre vilkår og betingelser: https://bakerenogkokken.no/kontakt/salgs-og-kjoepsbetingelser/

Er det mulig å returnere en vare som er brukt?

Dersom du håndterer produktet i større utstrekning enn hva som kreves for å fastsette produktets karakter, egenskaper og funksjon, har vi rett til å trekke fra verdireduksjonen når vi tilbakebetaler deg beløpet. Et slikt fradrag gjøres ved å sammenligne produktet slik det var ved kjøpet og etter at vi har mottatt produktet i retur. For å få full tilbakebetaling ved bruk av angreretten anbefaler vi at du returnerer produktet i uforandret originalforpakning, det betyr at tilbehør, bruksanvisning, produktemballasje, inneremballasje osv. må følge med i returen.

Visse produkter er unntatt fra angreretten og åpent kjøp. Det gjelder om du har brutt forseglingen på produkter som på grund av helse og hygieniske årsaker ikke enkelt kan tilbakeleveres eller slike produkter som er tilvirket etter dine spesifikke instruksjoner eller på annen måte har fått et personlig preg. Angreretten og åpent kjøp gjelder heller ikke for produkter som lett kan forringes eller bli for gamle.

Tilbys det gratis retur?

Velger du å benytte deg av angreretten eller åpent kjøp, må du motta en fraktseddel fra oss og for dette tar vi et fraktgebyr. Vi kan dessverre ikke hente forsendelser som går til et postombud. 

Hvis du er usikker på dette, vennligst kontakt kundeservice.

Returfrakt

Du må selv bekoste returfrakten når du returnerer et kjøp. Kostnaden for returfrakt varierer om det sendes gjennom en representant eller om produktet er levert på pall. Aktuell returfrakt framgår her. Kostnaden for returfrakten trekkes fra din tilbakebetaling for det returnerte produktet. 

VENNLIGST MERK! Vi har ikke mulighet til å hente pakker som sendes til utleveringssted. Bruk derfor fraktbrevet som sendes ut av vår kundeservice, eller bruk en frakttjeneste som kan tilby bedriftspakkeservice.

Det er du som kunde som bærer risikoen hvis produktet blir skadet når det sendes tilbake til oss. Husk derfor å pakke produktet godt inn. Bruk den ytteremballasjen du mottok produktet i. Ikke sett fraktbrevet direkte på selve produktemballasjen.

Kan jeg angre på kjøpet ved ikke å hente pakken?

Du har selv ansvar for å ta imot eller hente din leveranse i henhold til hva som fremgår av de instruksjoner du har mottatt i forbindelse med kjøpet. Pakker hos posten som ikke hentes innen den tid som er angitt i informasjonen du har mottatt i forbindelse med kjøpet vil sendes tilbake til vårt lager. I dette tilfellet har vi rett til å ta et administrasjonsgebyr. Du finner informasjon om våre aktuelle kostnader for uavhentede pakker her.

Hvis du returnerer pakken som uløst, ønsker vi at du informerer oss om dette slik at vi kan håndtere returen på en mest mulig fleksibel måte. Merk at returfrakt kommer i tillegg når pakken returneres som uløst.

 

Når får jeg pengene mine tilbake?

Vi bestreber oss etter å håndtere alle returer så raskt som mulig. Etter at returen din har ankommet oss og blitt håndtert av våre ansatte, refunderes pengene umiddelbart og kan vanligvis sees på bankkontoen din innen 3-5 bankdager.

 

REKLAMASJON & REPARASJON

Jeg ønsker å klage på et produkt

Dersom det er en mangel eller noe feil med produktet du har bestilt som privatperson har du rett til å reklamere i henhold til gjeldende forbrukerkjøpslovgivning i det landet du bor. I Norge har du rett til å reklamere på feil som oppstår innen tre år fra du mottok produktet (ansvarstiden), og fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn 3 år. Du må alltid reklamere innen rimelig tid fra du oppdaget mangelen eller feilen. Om du vill reklamera på et produkt kan du fylla inn vårt serviceformular her.

Du vil deretter bli kontaktet av vår serviceavdeling. Dersom du har behov for å sende inn produktet til sørvis eller bytte, vil du bli kontaktet angående dette og vi sender et forhåndsbetalt fraktbrev. Dette gjøres for å sikre en raskest mulig løsning, da vi i de fleste tilfeller jobber direkte med produsentens autoriserte servicepartnere.

For mer informasjon om reklamasjoner, se våre vilkår og betingelser: https://bakerenogkokken.no/kontakt/salgs-og-kjoepsbetingelser/

Jeg vil reklamere en vare

Hvis du har kjøpt et produkt som har gått i stykker innenfor rammen av klageretten, eller som er dekket av garanti, trenger du å fylle ut vårt sørvisskjema på https://bakerenogkokken.no/service/. Du vil deretter bli kontaktet av vår serviceavdeling. Dersom du har behov for å sende inn produktet til sørvis eller bytte, vil du bli kontaktet angående dette og vi sender et forhåndsbetalt fraktbrev. Dette gjøres for å sikre en raskest mulig løsning, da vi i de fleste tilfeller jobber direkte med produsentens autoriserte servicepartnere.

Jeg har mottatt et produkt som ikke fungerer

Fyll ut vårt serviceskjema på https://bakerenogkokken.no/service/. Merk at det er en forskjell dersom produktet ikke lever opp til forventningene, eller om det er defekt. Dersom produktet ikke lever opp til dine forventninger, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice.

 

PRODUKTER & PRISER

Hvilket produkt skal jeg velge?

Ønsker du mer veiledning i valg av product, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice!

Er det mulig å få et tilbud?

Vi justerer våre priser fortløpende og i forhold til markedet, for alltid å kunne garantere gode tilbud. Skal du kjøpe et større antall produkter er du også velkommen til å kontakte oss.

Tilbyr dere prisgaranti på produktene deres?

Vi tilbyr ingen prisgaranti, men prøver alltid å ha konkurransedyktige priser og matche andre butikker på markedet. Vi tilbyr imidlertid prismatching i 7 dager etter kjøpet ditt, dersom varen skulle rabatteres på vår egen side.

Selger dere reservedeler?

Vi selger reservedelene som er tilgjengelige på nettsiden vår. Finner du ikke reservedelen du leter etter, anbefaler vi at du kontakter produsenten direkte. Trenger du mer hjelp, kontakt vår kundeservice.

Kan jeg bestille et produkt som ikke er på lager?

Dersom en vare mangler på lager, tilbyr vi muligheten til å gi deg beskjed når den er kommet tilbake, slik at du kan legge inn bestillingen da.

 

INFORMATION & TILBAKEKALLINGER

Hvor finner jeg informasjon om tilbakekalte produkter?

Hvis et produkt har en sikkerhetsfeil, kan det være nødvendig å tilbakekalle det. Hos Bakeren og Kokken setter vi alltid kundenes sikkerhet i fokus, og derfor følger vi nøye med på gjeldende lovgivning og standarder. Her finner du spesifikk informasjon om produkter i vårt sortiment som av ulike årsaker tilbakekalles av leverandøren og hvordan du returnerer dem. Les mer om tilbakekalte produkter her.

 

KONTAKT KUNDESERVICE

SKRIV TIL OSS PÅ E-MAIL
Vi opplever for øyeblikket problemer med Gmail. Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelsen din og bruker Gmail, vennligst sjekk søppelposten.
Vi beklager ulempen og jobber med å løse problemet.

Kontakt oss på [email protected] eller fyll ut formulæret:

Takk for din henvendelse
Vi kontakter deg så raskt som mulig
RING TIL OSS PÅ TELEFON
Ønsker du veiledning over telefon eller om du trenger hjelp raskere.
Mandag - Fredag 09.00 - 18.00
Trygghet
Alltid 365 dagers åpent kjøp
Gratis levering ved kjøp over 600 kr. (*gjelder ikke produkter som krever pallfrakt)
Autoriseret verksted
Offisiell forhandler av alle merker